با جلسه چهارم دوره whmcs در خدمت شما عزیزان هستیم ، در این آموزش قصد داریم تا شما رو با تنظیمات عمومی whmcs آشنا کنیم.

در این قسمت شما قادر هستید تنظیمات اصلی و ریشه ای داخل whmcs خود اعمال کنید و سیستم whmcs را مطابق نیاز های خود اختصاصی سازی نمایید.

جهت دسترسی به این قسمت باید در پرتال مدیریت setup به بخش General Settings اقدام کنید.

منوی setup

این بخش دارای ۱۲ تب بوده که به مرور با آن آشنا می‌شویم.

تب general whmcs

در این بخش تب های فراوانی وجود دارد که برای شروع تنظیمات عمومی وارد تب  general یا عمومی می باشد.

Company Name : در این قسمت نام شرکت یا سایت خود را وارد کنید. اسمی که در این بخش وارد میکنید نام برند شما به مشتری نمایش داده می شود.

Email Address : در این قسمت آدرس ایمیل اصلی سایت خود را وارد نمایید، و دقت داشته باشید از این پس ایمیل هایی که توسط whmcs برای کاربران شما ارسال می شوند با این آدرس ارسال می شوند.

Domain : در این قسمت دامنه اصلی وب‌سایت را به فرمت مشخص شده وارد کنید.

Logo URL : در این قسمت می توانید آدرس url تصویر یا لوگوی شرکت خود را وارد نمایید.

Pay To Text : ر این قسمت می توانید متنی که کاربران در هنگام پرداخت در کلیه فاکتور ها مشاهده می نمایند را تنظیم نمایید، مثلا در این قسمت شما قادر هستید شماره حساب ها یا شماره کارت های بانکی خود را وارد کنید و یکسری توصیه قبل از پرداخت صورتحساب ها به کاربران اعلام کنید.

WHMCS System URL : آدرس محل نصب whmcs را بصورت کامل وارد کنید . ( ما توصیه میکنیم که یک گواهی ssl را نصب کنید تا بتوانید url ssl رو اینجا وارد کنید تا بتوانید اتصالات رمزگذاری شده بین whmcs و مشتریان خود را فعال کنید. )

Template : در این قسمت میتوانید قالب ناحیه کاربری را مشخص کنید.

Limit Activity Log : در این قسمت می توانید تعداد لاگ های قابل نمایش از عملکرد کاربران،مدیران و کل سیستم را تنظیم نمایید.

Records to Display per Page : در این قسمت می توانید مشخص نمایید در گزارشات مختلف چه تعداد رکورد در صفحه قابل نمایش باشد مثلا می تونید تعیین کنید وقتی whmcs لیست کاربران رو به شما نمایش میدهد تعداد ردیف ها 200 عدد باشد.

Maintenance Mode : این قسمت زمانی مورد استفاده قرار میگرد که قصد تعمیر سایت یا بازسازی سایتتان را دارد و میخواهید از ورود کاربران به ناحیه کاربری جلو گیری کنید.

Maintenance Mode Message : در این قسمت می توانید یک پیامی برای کاربران در نظر بگیرید که در زمان مراجعه به ناحیه کاربری وقتی سیستم whmcs را در حالت آفلاین قرار می دهید به آن ها نمایش داده شود. برای مثال: سایت در حال تعمیر است! لطفا در زمانی دیگر مراجعه نمایید.

Maintenance Mode Redirect URL : در این قسمت می توانید آدرس یک صفحه خاص را جهت ریدایرکت شدن کاربران وقتی ناحیه کاربری whmcs را به حالت تعمیر قرار می دهید قرار دهید. در این حالت کاربران با مراجعه به ناحیه کاربری به آدرس مورد نظر منتقل می گردند.

Friendly URLs : در این قسمت شما می توانید نوع url قسمت های دانلود ها ، اخبار ها ، پایگاه دانش رو تنظیم کنید ( WHMCS به طور خودکار بهترین گزینه را بر اساس محیط سرور شما تشخیص می دهد و آن را با پس زمینه سبز برجسته می کند)

  • Fully Friendly Rewrite : برای مثال – http://example.com/store/ssl-certificates/dv
  • Friendly index.php : برای مثال – http://example.com/index.php/store/ssl-certificates/dv
  • Basic URLs : برای مثال – http://example.com/index.php?rp=/store/ssl-certificates/dv

 

تب Localisation 

در این بخش می توانید تنظیمات مربوط به تاریخ، کشور و زبان را انجام دهید.

تب Localisation whmcs

System Charset : در این بخش کدینگ استفاده شده در سیستم whmcs را می‌توانید مشخص کنید که به صورت پیش‌فرض بر روی utf-8 تنظیم شده است.

Date Format : نحوه نمایش تاریخ در سیستم whmcs می باشد.

Client Date Format : فرمت تاریخ را به دلخواه خودتان انتخاب کنید. در صورت شمسی سازی Whmcs تاریخ شمسی به این فرمت در تمامی سیستم نمایش داده خواهد شد.

Default Country : نمایش پیشفرض کشور در صفحه هات ثبت نام و پرداخت می باشد.

Default Language : انتخاب زبان پیشفرض ناحیه کاربری می باشد.

Enable Language Menu : اگر فعال باشد به کاربر اجازه خواهد داد که زبان سیستم را به دلخواه خود تغییر دهد.

Dynamic Field Translations : ترجمه فیلد به شما امکان می دهد مقایر زمینه پایگاه داده پشتیبانی شده را به چندین زبان محلی شخصی سازی کنید. ( به عنوان مثال ، این امکان را برای مشتریانی فراهم می کند که از مشتری و سبد خرید شما به زبان انگلیسی استفاده می کنند تا نام کالای نقره را مشاهده کنند در حالی که مشتریان فرانسوی آن را به عنوان آرژانتین می بینند. )

Remove Extended UTF-8 Characters : این تنظیم به طور پیش فرض روشن است که حالت توصیه شده است . غیرفعال کردن این گزینه با کارست و ستون دیگر باعث می شود در هنگام استفاده از شخصیت های 4 بایت UTF در تیکت های پشتیبانی از این گزینه استفاده کنید. ( نظیر ایمجویی و برخی از شخصیت های کانجی )

Phone Numbers : با فعال کردن این گزینه پرچم کشور ها حذف و بصورت خودکار پیشوند کد کشور ها در زمینه شماره تلفن انجام میدهد.

 

تب Ordering

در این بخش می توانید تنظیمات مربوط به آدرس TOS (Terms of Service) یا همان قوانین که در پایان فرایند سفارش به کاربر نمایش داده می شود و سایر تنظیمات ویژه می باشد.

تب Ordering whmcs

Order Days Grace : شما می توانید به مشتریان خود یک دوره حق الزحمه اعطا کنید تا قبل از تأخیر یک فاکتور ، اولین پرداخت خود را طبق سفارش انجام دهند

Default Order Form Template : شما در این بخش میتوانید قالب سبد خرید خود را انتخاب کنید.

Enable TOS Acceptance : با فعالسازی این قسمت باعث می شود قبل از ثبت نام ، قبل از خرید سرویس جدید قوانین را تایید کنند. اگر مشتری قوانین را نپذیرد امکان ثبت سرویس یا ثبت نام نخواهد بود.

Terms of Service URL : در صورت فعال بود گزینه Enable TOS Acceptance می‌توانید در این بخش آدرس URL صفحه قوانین سایت خودتان را معرفی کنید.

Auto Redirect on Checkout : وقتی مشتری روی دکمه سفارش مکان در صفحه پرداخت کلیک کند ، رفتار را انتخاب کنید.

  • Just show the order completed page (no payment redirect) : به طور خودکار تغییر مسیر نمی یابد و فقط صفحه تکمیل شده سفارش را نشان می دهد
  • Automatically take the user to the invoice : به طور خودکار به فاکتور ساخته شده ارجاع می دهد.
  • Automatically forward the user to the payment gatewa : به طور خودکار کاربر به صفحه درگاه پرداخت منتقل می شود.

Allow Notes on Checkout : یک تکست باکس ظاهر می شود که به مشتری امکان می دهد اطلاعات اضافی را برای کارمندان وارد کند

Monthly Pricing Breakdown : با فعال کردن این ، قیمت های سه ماهه ، نیمه سالانه ، سالانه و دوسالانه خود را به قیمت معادل ماهانه تقسیم می کنید.

Block Existing Domains : با فعال کردن این تیک ، دامنه های که از قبل سفارش داده شدند امکان ثبت نخواهد بود.

No Invoice Email on Order : انتخاب این گزینه ، فاکتور ایجاد شده / کارت اعتباری کارت فاکتور ایجاد ایمیل را هنگام سفارش جدید متوقف می کند.

Skip Fraud Check for Existing : اگر از یکی از ماژول های حفاظت از Fraud استفاده می کنید ، با فعال کردن این گزینه ، مشتریانی که حداقل 1 فعال دارند ، رد می شود.

Enable Random Usernames : به طور پیش فرض نام یوزرنیم محصول بر اساس 8 حرف اول نام دامنه محصول تولید می شود.

Signup Anniversary Prorata : با استفاده از این گزینه ، همه محصولات به تاریخ ثبت نام اصلی مشتری (در هر صفحه خلاصه مشتری) فهرست بندی می شوند. به این معنی که تمام محصولات مشتری بدون توجه به زمان سفارش ، در همان روز تجدید می شوند ، تاریخ برای هر مشتری متفاوت خواهد بود.

 

تب Domains

این تب دارای یکسری تنظیمات مربوط به ثبت دامنه است که انتخاب هر گزینه با توجه به سیاست‌های هر مدیر می‌تواند تغییر کند

تب domains whmcs

Domain Registration Options : در این قسمت گزینه های مربوط به ثبت دامنه را دارید.

توصیه می شود هر 3 گزینه را تیک بزنید و فعال نمایید

  • Allow clients to register domains with you : این گزینه به کاربران اجازه ثبت دامنه از طریق سایت شما را می دهد
  • Allow clients to transfer a domain to you : این گزینه به کاربران اجازه انتقال دامنه هایشان به نمایندگی شما را می دهد.
  • Allow clients to use their own domain : این گزینه به کاربران اجازه می دهد در هنگام ثبت سفارشات از دامنه هایی که قبلا به ثبت رسانده اند و فعال می باشند استفاده نمایند.

Enable Renewal Orders : با استفاده از این قسمت می توانید این امکان را در ناحیه کاربری کاربران ایجاد کنید که بتوانند در هر زمانی دامنه هایشان را تمدید نمایند و منویی با عنوان تمدید دامنه را داشته باشند. در صورتیکه این گزینه غیر فعال باشد کاربران فقط زمانی می توانند دامنه هایشان را تمدید نمایند که زمان سررسید دامنه رسیده باشد و صورتحساب تمدید برایشان صادر شده باشد. با پرداخت صورتحساب دامنه تمدید می گردد.

Auto Renew on Payment : اگر این گزینه فعال باشد زمانیکه کاربری سفارشی را ثبت می نماید، با پرداخت صورتحساب به صورت خودکار دامنه ثبت می گردد در صورتیکه رجیستراری برای آن تعیین شده باشد. در غیر این صورت دامنه به لیست to do list جهت بررسی منتقل می شود.

Auto Renew Requires Product : در صورتیکه این گزینه فعال باشد، تمامی دامنه های رایگانی که دارای یک کاربر و محصول فعال می باشند در سررسید تمدید می گردند. در صورتیکه دامنه بدون کاربر فعال یا سرویس مرتبط فعالی باشد، یک ایمیل خطا با عنوان ( تمدید دامنه رایگان به صورت دستی لازم است ) به همراه اکتیویتی لاگ به مدیران ارسال می شود.

Default Auto Renewal Setting : این گزینه برای تمدید خودکار دامنه ها می باشد. یعنی صورتحساب به صورت خودکار در زمان سررسید صادر می گردد و کاربر دعوت به پرداخت صورتحساب مربوطه و تمدید دامنه می گردد.

Create To-Do List Entries : در صورتیکه این گزینه فعال باشد، هر مشکلی در ارتباط با دامنه ها پیش بیاید از جمله ثبت ناموفق یا تمدید ناموفق ، درخواست انجام نشده به لیست to do list منتقل می گردد تا به صورت دستی بررسی و اقدامات لازم انجام گیرد.

Allow IDN Domains : اگر این گزینه فعال باشد WHMCS از سیستم نام گزاری IDN یا Internationalized Domain Names برای نام دامنه های مجاز برای ثبت استفاده می نماید. در صورتیکه این گزینه غیر فعال باشد تنها کاراکتر های 0-9 و a-z مجاز می باشد. البته نیازی به انجام این کار نیست جرا رجیسترار ها این موارد را بررسی می نمایند.

Default Name server : در این قسمت می توانید dns های مورد نظرتان که تمایل دارید به صورت پیش فرض بر روی دامنه هایی که ثبت می شوند قرار گیرند را وارد نمایید.

Use Clients Details : با انتخاب این گزینه از اطلاعات کاربر برای صورتحساب ها ، مدیریت و … استفاده خواهد نمود. این اطلاعات توسط کاربر تکمیل خواهند شد.

 

تب mail

تمامی تنظیمات مربوط به ارسال سیستم ایمیل whmcs را شامل می‌شود

تب mail whmcs

mail type : نحوه ارسال ایمیل توسط سیستم را انتخاب کنید

  • PHP mail () : با انتخاب این گزینه سیستم بصورت خودکار توسط فاکنشن mail سرور ایمیل ارسال میکند .
  • SMTP : SMTP یا (simple mail transfer protocol) یکی از پروتکل‌های TCP/IP برای ارسال و دریافت نامه‌های الکترونیکی است. این پروتکل به دلیل محدودیت‌هایی در نگهداری نامه‌ها، معمولا با پروتکل‌های POP3 یا (post office protocol3) یا (internet message access protocol) IMAP استفاده می‌شود.

Mail Encoding : در این قسمت میتوانید نوع رمزنگاری ایمیل ها رو مشخص کنید.

اگر نوع mail type بر روی SMTP تنظیم کردید برای تنظیم SMTP مراحل زیر را انجام دهید :

  • SMTP Port : در این زمینه برای ارسال ایمیل ها از پورت های سرور SMTP استفاده می شود. این معمولا بستگی به انتخاب نوع SMTP SSL نیز دارد. در صورتیکه می خواهید از سرور SMTP استفاده نمایید می بایست شماره پورت مورد نظر را از سرویس دهنده خود تهیه نمایید، اما به صورت کلی چند نوع از پورت های رایج به شرح ذیل می باشند . ( None: 25 or 26 – SSL: 465 or 587 – TLS: 587 )
  • SMTP HOST : آدرس هاست سرویس SMTP می باشد.
  • SMTP Username : نام کاربری سرویس SMTP
  • SMTP Password : رمز عبور یوزر سرویس SMTP
  • SMTP SSL type : با استفاده از این گزینه می توانید انتخاب نمایید که نحوه اتصال شما به سرویس SMTP به صورت امن با SSL باشد یا نه. در صورت انتخاب این گزینه به حالت امن می بایست نوع پورت که در گزینه های فوق توضیح داده شد نیز تغییر پیدا نمایند.

Global Email Signature : این گزینه در ایمیل‌هایی که از طرف سیستم ارسال می‌شود یک پاورقی یا همان امضا اضافه خواهد کرد که می‌توانید متن خود را در این بخش بنویسید.

Global Email CSS Styling :  در این قسمت میتوانید استایل قالب ایمیل خود را تغییر دهید.

Client Email Header Content : محتوا و کدهایی که در این قسمت وارد می شوند در عنوان یا هدر و در بالاترین قسمت هر ایمیل ارسالی قرار می گیرند. در این قسمت می توانید از کدهای HTML نیز استفاده نمایید

Client Email Footer Content : محتوا و کدهایی که در این قسمت وارد می شوند در پایین هر ایمیل ارسالی قرار می گیرند. در این قسمت می توانید از کدهای HTML نیز استفاده نمایید.

System Emails From Name : در این قسمت می بایست نام یا عنوان ایمیل های ارسالی از طریق WHMCS برای کارکنان خود را وارد نمایید. برای مثال نام شرکت خود را در این قسمت وارد نمایید .

System Emails From Email : در این قسمت می بایست آدرس ایمیلی که می خواهید با آن به کارکنانتان از WHMCS ایمیل ارسال گردد را وارد نمایید. این ایمیل می تواند حتی وجود نداشته باشد. مانند : noreply@yourcompany.com

BCC Messages : آدرس ایمیلی که در این قسمت وارد نمایید یک نسخه از تمامی ایمیل های ارسالی به مشتریان را دریافت خواهد نمود. در صورت نیاز به وارد کردن چندین آدرس ایمیل آن ها را با علامت “,” از هم جدا نمایید.

Presales Form Destination and  Presales Contact Form Email : در این قسمت می توانید دپارتمان یا آدرس ایمیل مربوط به بخش پیش فروش را تعیین نمایید تا پیام های ارسالی از فرم تماس با بخش پیش فروش را به صورت مستقیم به دپارتمان مربوطه ارسال نماید یا به آدرس ایمیل وارد شده فوروارد شوند.

 

تب Support

تب support whmcs

Support Module : در این قسمت می توانید نوع ماژول پشتیبانی مورد نظر را انتخاب نمایید. ماژول WHMCS Built-in System به صورت رایگان بوده و در حد معمولی می باشد ولی ماژول Kayako یک نوع ماژول بسیار پیش رفته می باشد که می بایست خریداری گردد.

Support Ticket Mask Format : در این قسمت می توانید فرمت شماره تیکت های پشتیبانی را مشخص نمایید. بدین منظور می توانید از کدهای زیر استفاده نمایید:

  • %A – Uppercase letter : شامل حروف بزرگ(A-Z)
  • %a – Lowercase letter : شامل حروف کوچک(a-z)
  • %n – Number : شامل عدد(0-9)
  • %y – Year : شامل سال
  • %m – Month : شامل ماه
  • %d – Day : شامل روز
  • %i – Ticket ID : شامل ID (عددی منحصر بفرد)

Ticket Reply List Order : در این قسمت می توانید نحوه نمایش تیکت ها به صورت صعودی (قدیمی ترین به جدید ترین ) یا نزولی (جدید ترین به قدیمی ترین) تنظیم نمایید.

Ticket Reply Email Limit : در این قسمت می توانید بیشترین تعداد ایمیل قابل دریافت در یک دوره 15 دقیقه ای در سیستم پشتیبانیتان را تعیین نمایید. پیش فرض WHMCS، 10 ایمیل در 15 دقیقه می باشد که به صورت مناسب تر نیز می توانید 5 ایمیل در 15 دقیقه را تعیین نمایید. برای ایمیل های دریافتی از سمت یک آدرس ایمیل خاص در سیستم پشتیبانی WHMCS می توانید محدودیت تعیین نمایید. این برای ایمیل هایی که دارای امکان پاسخگویی خودکار هستند مفید باشد.

Show Client Only Departments : با فعالسازی این تیک زمانی که مشتری شما به حساب کاربری خود وارد شده باشد امکان نمایش دپارتمان پشتیبانی خواهد بود.

Client Tickets Require Login : در صورتیکه این گزینه را انتخاب نمایید، کاربران برای ارسال و مشاهده تیکت هایشان نیاز به لاگین یا ورود به ناحیه کاربری خود را دارند.

Knowledgebase Suggestions : در صورتیکه این ویژگی فعال باشد، هنگامی که کاربری در حال ایجاد تیکت باشد، با توجه به کلماتی که در متن تیکت بکار می برد، اگر مقاله ای مرتبط در مرکز آموزش وجود داشته باشد به کاربر نمایش داده می شود بعنوان یک پیشنهاد تا ابتدا مقاله را مطالعه نماید و در صورت عدم برطرف شدن مشکلش سپس اقدام به ارسال تیکت نماید.

Attachment Thumbnail Previews : این ویژگی نیاز به تابع GD دارد که می بایست بر روی سرور مربوطه فعال شده باشد. با انتخاب این گزینه در صورتیکه پیوستی به تیکت افزوده شده باشد به صورت Thumbnail یا بندانگشتی در تیکت نمایش داده خواهد شد.

 

Support Ticket Rating : با فعال کردن این گزینه به کاربران اجازه می دهید تا به تیکت هایی که توسط کارکنانتان پاسخ دهی شده است امتیاز بدهند

Prevent Email Reopening : در صورتیکه یک تیکتی بسته شده باشد و کاربری بخواهد با ارسال پاسخ ایمیل آن را مجدد باز نماید این اجازه به وی داده نخواهد شد. در این باره یک ایمیل به کاربر ارسال می شود که او را به باز نمودن تیکیت جدیدی در ناحیه کاربری خود دعوت می نماید.

Update Last Reply Timestamp : این گزینه برای تیکت هایی می باشد که به صورت مداوم از سمت کاربر ارسال می گردند و موجب اختلال در کار دپارتمان ها می گردد :

  • Every time a reply is made (Default): در صورتیکه این گزینه را انتخاب نماییم، با هر بار ارسال پاسخ توسط کاربر زمان تیکت به روز رسانی می گردد و این بدین معنا می باشد که این تیکت جدید بوده و به آخر صف افزوده شود. (گزینه پیش فرض می باشد)
  • Every time for staff replies, only on a change of status for clients: این گزینه بدسن معنا می باشد که پس از ارسال پاسخ به تیکت توسط یکی از کارکنان به تیکت وضعیت آن تغییر نموده تاریخ تیکت نیز بروز رسانی می گردد.

Disable Reply Email Logging : با انتخاب این گزینه، لاگ مربوط به ایمیل های پاسخ داده شده ذخیره نمی گردد. این می تواند برای سبک تر شدن دیتابیس نیز مفید باشد.

Allowed File Attachment Types : در این قسمت شما میتوانید تعیین کنید موقع پیوست تیکت چه فایل هایی امکان آپلود داشته باشند که برای مثال بصورت پیشفرض تعیین شده است.

Service Status Require Login : در این قسمت جهت مشاهده وضعیت سرور حتما کاربر باید به ناحیه کاربری خود لاگین کند.

Include Product Downloads : این گزینه به شما این امکان را می دهد تا بخش دانلود برای هر مشتری فعال باشد. بدین صورت که هر کاربر می تواند فقط لیست محصول یا خدمات مرتبط با سرویس فعلی خود را مشاهده و دانلود نماید.

 

تب Invoices

تب Invoices whmcs

Continuous Invoice Generation : در صورتیکه این گزینه فعال باشد در هر دوره سررسید سرویس، صورتحساب صادر می گردد حتی اگر صورتحساب قبلی مربوط به این سرویس پرداخت نشده باشد.

Enable PDF Invoices : در صورتیکه این گزینه فعال باشد، یک نسخه کپی از صورتحساب با فرمت PDF به همراه ایمیل اطلاعیه پرداخت صورتحساب برای مشتریان ارسال خواهد شد.

PDF Paper Size : در این قسمت می توانید سایز صفحه ی PDF قابل استفاده برای ایجاد کپی صورتحساب را تعیین نمایید که به صورت پیش فرض سایز A4 می باشد.

PDF Font Family : در این قسمت می توانید از فونت های مشخص شده یکی را برای نوع فونت فایل PDF مربوط به صورتحساب انتخاب نمایید و یا در فیلد Custom یک فونت وارد نمایید.

Store Client Data Snapshot : با انتخاب این گزینه ، نام مشتری ، اطلاعات و داده های زمینه های سفارشی ( به عنوان مثال : شماره – مالیات بر ارزش افزوده و.. ) همه در زمان ایجاد فاکتور ثبت و ذخیره می شوند.

Enable Mass Payment : در صورتیکه این گزینه فعال باشد، مشتریان می توانند صورتحساب های خود را به صورت انبوه و یا چندتایی پرداخت نمایند. با فعال کردن این گزینه، امکان پرداخت انبوده صورتحساب ها در ناحیه کاربری برای کاربرانتان فعال می شود.

Clients Choose Gateway: با فعال نمودن این گزینه، مشتریان می توانند در هنگام پرداخت صورتحساب، نحوه ی پرداخت خود را از یک لیست کشویی انتخاب نمایند. در صورتیکه این گزینه غیر فعال باشد، نحوه ی پرداخت صورتحساب برای کاربران به حالتی خواهد بود که در هنگام ثبت نام انتخاب کرده اند.

Group Similar Line Items : با فعال نمودن این گزینه ، امکانی فراهم می گردد که اقلام یا محصولات مشابه در یک گروه با نامی توصیف کننده ی این محصولات قرار گیرند.

Cancellation Request Handling : زمانی که این گزینه فعال شود ، هر مشتری با ارسال درخواست لغو برای سرویس ، هرگونه فاکتور پرداخت نشده برای آن سرویسی که درخواست لغو ارسال شده به طور خودکار در وضعیت لغو شده قرار میگیرد.

Automatic Subscription Management : این گزینه را فعال کنید و whmcs در شرایط زیر اشتراک های پی پال را بصورت خودکار لغو می کند :

  • درخواست لغو ارسال شده باشد
  • سفارش لغو شده یا از طریق کارمندان در WHMCS به کلاهبرداری تبدیل شده است
  • ارتقا محصول / خدمات برای خدمات درج شده

Sequential Paid Invoice Numbering : با فعال نمودن این گزینه به صورتحساب های پرداخت شده شماره دهی پی در پی به صورت خودکار خواهد شد.

Sequential Invoice Number Format : در این قسمت می توانید فرمت صورتحساب را تعیین نمایید که چه مقادیری در آن شامل شوند.

Next Paid Invoice Number : در این قسمت می توانید مشخص نمایید شماره صورتحساب بعدی چه تعداد از صورتحساب فعلی جلوتر باشد. به صورت پیش فرض عدد 1 می باشد که شماره صورتحساب ها یکی یکی جلو می روند.

Late Fee Type : در این قسمت می توانید نوع محاسبه جریمه دیرکرد پرداخت صورتحساب را تعیین نمایید. گزینه اول به صورت درصدی و گزینه دوم تعیین یک مبلغ ثابت بعنوان جریمه

Late Fee Amount : در این قسمت می توانید مقدار جریمه دیرکرد در پرداخت را تعیین نمایید. به صورت پیش فرض 10 وارد شده است که به معنی 10 درصد جریمه می باشد. در صورتیکه عدد 0 را وارد نمایید، عملیات محاسبه جریمه دیرکرد غیرفعال خواهد شد.

Late Fee Minimum : در این قسمت می توانید حداقل مقدار جریمه دیرکرد پرداخت را تعیین نمایید. برای مثال در صورتیکه جریمه محاسبه شده برای کاربری 0.50 باشد و حداقل جرمیه 1.00 تعیین شده باشد، کاربر موظف به پرداخت 1.00 جریمه می باشد. این در مورد جریمه های بسیار کم مفید می باشد.

Accepted Credit Card Types : انواع کارت های اعتباری قابل قبول در WHMCS (در ایران غیر قابل استفاده می باشد)

Issue Number/Start Date : با انتخاب این گزینه فیلد های شماره مشکل و تاریخ شروع آن در مورد کارت های اعتباری فعال خواهند شد.

Invoice # Incrementation : در این قسمت می توانید میزان اختلاف شماره فاکتورها ی ایجاد شده توسط سیستم با فاکتور قبلی را مشخص نمایید. برای مثال به صورت پیش فرض عدد 1 وارد شده است. یعنی شماره هر فاکتور 1 عدد بیشتر از شماره فاکتور قبلی می باشد.

Invoice Starting : در این قسمت نیز می توانید عددی را به عنوان عدد شروع شماره فاکتور ها یی که ایجاد می شوند وارد نمایید. برای مثال در صورتیکه در این فیلد عدد 1000 را وارد نمایید، شماره فاکتور ها از این عدد شروع خواهد شد.

 

تب Credit

تب credit whmcs

در این قسمت اگر شما تیک Enable / Disable را بزنید مشتریان خود میتوانند در ناحیه کاربری افزایش اعتبار انجام دهند و در کیف پول حساب کاربری ذخیره میگردد.

Minimum Deposit: در این قسمت می بایست حداقل میزان اعتبار قابل افزایش را مشخص نمایید. برای مثال کاربران حداقل مبلغ 1000 تومان را می توانند به موجودی اعتبارشان اضافه نمایند.

Maximum Deposit: در این قسمت می بایست حداکثر میزان اعتبار قابل افزایش را مشخص نمایید. برای مثال کاربران حداکثر مبلغ 100.000 تومان را می توانند به موجودی حسابشان اضافه نمایند.

Maximum Balance: در این قسمت می بایست حداکثر میزان اعتبار ممکن در حساب کاربری کاربران را مشخص نمایید.

Require Active Order: زمانیکه این گزینه فعال باشد، یک کاربر تنها در صورتی می تواند افزایش موجودی دهد که حداقل یک محصول فعال در حساب کاربری خود داشته باشد.

 

تب Affiliates

تب Affiliates whmcs

Enable/Disable: با فعال نمودن این گزینه می توانید سیستم فروش و بازاریابی یا همکاری در فروش را فعال نمایید. این سیستم به گونه ای است که کاربران شما می توانند با استفاده از لینکی که شما به آن ها می دهید کاربران جدیدی را به ثبت سفارش و خرید محصولات دعوت نمایند و به ازای این سفارشات مزایایی را دریافت نمایند.

Affiliate Earning Percentage: در این قسمت می توانید درصد سودی که هر بازاریاب دریافت خواهد نمود را مشخص نمایید. برای مثال اگر در این قسمت عدد 5 را وارد نمایید بدین معنی می باشد که هر کاربر به ازای هر فروش واسطه ای که توسط آن انجام می شود می تواند 5 درصد سود دریافت نماید.

Affiliate Bonus Deposit: در این قسمت می توانید حق الامتیازی جهت کاربرانی که به عنوان بازاریاب در سیستم همکاری و فروش شما ثبت نام می نمایند در نظر بگیرید.

Affiliate Payout Amount: در این قسمت می توانید میزان مبلغی را بعنوان حداقل موجودی قابل برداشت توسط بازاریابان را مشخص نمایید. بدین صورت اگر موجودی کاربری کمتر از سطح مشخص شده باشد، قادر به برداشت آن مبلغ نخواهد بود. در صورتیکه موجودی کاربر بیشتر از این سطح باشد می تواند بر روی دکمه دریافت کلیک نمایند و یک تیکت باز نمایند و درخواست دریافت موجودی دهند.

Affiliate Commission Delay: در این قسمت می توانید تعداد روزی که می خواهید در پرداخت کمیسیون بازاریابان تاخیر ایجاد شود را مشخص نمایید. برای مثال با وارد کردن عدد 5 می توانید مشخص نمایید کمیسیون هر بازاریاب بعد از 5 روز و در صورتیکه هنوز حساب آن کاربر فعال باشد پرداخت گردد.

Payout Request Department: در این قسمت می توانید از لیست کشویی یکی از دپارتمان های پشتیبانی را جهت استفاده برای انجام درخواست های دریافت موجودی بازاریابان مشخص نمایید.

Affiliate Links: در این قسمت می توانید با استفاده از کد های HTMLبنر خود را جهت ارائه به کاربران بازاریابتان طراحی و ایجاد نمایید. می توانید جهت توضیحات بیشتر به آموزش کامل همکاری و فروش مراجعه
نمایید.

 

تب Security

تب Security whmcs

 

Email Verification : زمانی که این گزینه فعال شود آدرس ایمیل هنگام ثبت نام یا تغییر ایمیل تایید کنند.

Captcha Form Protection :

  • Always Off : با فعال کردن این گزینه کپچا از سایت حذف خواهد شد.

Captcha Type : نوع کپچای خود را انتخاب کنید که بصورت عکس و متن باشد یا تایید گوگل باشد.

Captcha for Select Forms : میتوانید تعیین کنید کپچا در چه قسمت هایی قابل رویت باشد.

Auto Generated Password Format : این ویژگی به شما امکان می دهد تا پیچیدگی رمز عبور ایجاد شده را کنترل کنید . پیچیدگی پیش فرض رمز عبور از 14 کاراکتر تشکیل شده است ، حاوی هر دو حروف کوچک و بزرگ ، اعداد و نمادها ست.

Minimum User Password Strength : میزان حساسیت سیستم به رمز عبور کاربر را در این قسمت وارد نمایید. پیشفرض سیستم ۵۰ است و بهتر است بین ۵۰ تا ۱۰۰ باشد. ( توجه داشته باشید در صورتی که عدد ۰ را وارد نمایید سیستم حساسیت به رمز عبور از کار خواهد افتاد ).

Failed Admin Login Ban Time : تعیین نمایید پس از ۳ بار تلاش نا موفق به پنل کاربری ادمین ، آیپی برای چند دقیقه بن شود

Whitelisted IPs : در این قسمت می توانید لیستی از آدرس های ip که میخواهید هرگز بلاک نشوند را وارد نمایید. بعبارتی لیست سفید برای ip های مجاز می باشد. برای مثال می توانید لیست ip های شرکت خود را در این قسمت وارد نمایید تا در صورت ورود ناموفق به مدیریت WHMCS هیچ گاه بلاک نشوند

Whitelisted IP Login Failure Notices : آی پی های سفیدی که در این لیست قرار داده می شوند ، در صورت ورود نا موفق به پنل ، اطلاع رسانی آن برای شما ارسال خواهد شد

Disable Admin Password Reset : با فعالسازی این قسمت ، امکان ریست پسورد مدیر نخواهد بود.

Disable Session IP Check : فعال کردن این گزینه موجب محافظت در برابر از دست دادن کوکی ها می باشد و بهتر است به صورت تیک نخورده باقی بماند تا دوره یا جلسه IP ها بررسی شود

Allow Smarty PHP Tags : در این قسمت شما می توانید قابلیت Smarty PHP را در قالب سایت خود فعال یا غیر فعال نمایید

Proxy IP Header : در این قسمت می توانید هدر HTTP سیستم WHMCS را کانفیگ نمایید تا بتواند اطلاعات مربوط به آدرس های IP را تشخیص دهد.

اکثر پروکسی ها از هدر “X_FORWARDED_FOR” استفاده می نمایند . فقط در صورتیکه اطمینان دارید پروکسی شما از هدر دیگری استفاده می کند این مقدار را تغییر دهید. برای مثال با قرار دادن هدر اشتباه در این فیلد می توانید منجر به ثبت آدرس های IP نابجا شوید.

Trusted Proxies : اضافه یا حذف نمودن IP یا رنج آدرس های IP CIDR از یک پروکسی معتبر از این قسمت تنظیم می شود

API IP Access Restriction : در صورتیکه می خواهید از طریق WHMCS API و موقعیتی خارج از سرور به مدیریت WHMCS متصل گردید میبایست در ایان قسمت آدرس IP مورد نظر را وارد نمایید در غیر این صورت دسترسی شما ممنوع خواهد شد و با پیغام Access Denied مواجه می گردید.

Log API Authentication : این گزینه به شما امکان ذخیره لاگ های موفق ادمین از طریق API را می دهد ( این قسمت ضروریتی ندارد )

CSRF Tokens: General : بهتر است این قابلیت فعال باشد زیرا از بازدید کنندگان جعلی برای تلاش و دسترسی به بخش هایی از whmcs که ممنوع است جلوگیری می نماید

CSRF Tokens: Domain Checker : به صورت پیش فرض این گزینه برای جستجوگر دامنه غیر فعال است. این گزینه به شما اجازه می دهد تا بتوانید اطلاعات دامنه خود را از صفحات خارجی نیز به WHMCS ارسال نمایید.

برای مثال کد جستجوگر دامنه که در سایت خود ادغام نموده اید و یک صفحه خارجی محسوب می گردد.

از دوره whmcs ما دیدن کنید

تب Social

تب socail whmcs

Twitter Username : نام کاربری توئیتر خود را اینجا وارد کنید تا دو توییت آخر در پایین صفحه اصلی بجای اخرین اطلاعیه ها ظاهر شود.

Announcements Tweet : با انتخاب این گزینه ، به کاربر اجازه میدهید تا اطلاعیه های شما را در توییتر خود به اشتراک بگذارند.

Facebook Recommend : با انتخاب این گزینه ، شما اجازه میدهید تا اطلاعیه های شما را در فیسبوک ( Facebook ) به اشتراک بگذارند.

Facebook Comments : به مشتریان و بازدید کنندگان اجازه دهید در مورد اطلاعیه های شما اظهار نظر کنند و گزینه ای فعال می شود که اظهار نظر خود را بتوانند در فیسبوک به اشتراک بگذارند.

تنظیمات عمومی whmcs تنظیمات عمومی whmcs تنظیمات عمومی whmcs تنظیمات عمومی whmcs تنظیمات عمومی whmcs تنظیمات عمومی whmcs تنظیمات عمومی whmcs تنظیمات عمومی whmcs تنظیمات عمومی whmcs تنظیمات عمومی whmcs تنظیمات عمومی whmcs تنظیمات عمومی whmcs تنظیمات عمومی whmcs تنظیمات عمومی whmcs تنظیمات عمومی whmcs تنظیمات عمومی whmcs تنظیمات عمومی whmcs

تب Other

تب other whmcs

Marketing Emails : با فعالسازی این گزینه ، میتوانید هنگام پرداخت یا ثبت نام گزینه عضویت در خبرنامه رو به نمایش بگذارید. ( بصورت پیشفرض فعال شده است )

Marketing Email Opt-In Messaging : در این قسمت میتوانید شما متن خبرنامه رو تنظیم کنید.

Admin Client Display Format : در این قسمت می توانید مشخص نمایید که اطلاعات کاربران در ناحیه مدیریتی به چه صورتی باشد. گزینه های قابل انتخاب به شرح ذیل می باشند:

  • Show company name if set, otherwise first name/last name : نمایش نام شرکت اگر تنظیم شده باشد، در غیر این صورت نمایش نام و نام خانوادگی
  • Show full name & company if set : نمایش کامل نام و شرکت در صورتیکه تنظیم شده باشد

Default to Client Area : با فعالسازی این گزینه ، زمانی که کاربر وارد سایت شما می شود صفحه اول از دسترس خارج میگردد و مستقیم به صفحه ورود منتقل می شود. ( این گزینه زمانی مناسب هست که صفحه اول تنظیم کرده باشید و نیاز به صفحه اول whmcs نداشته باشید).

Allow Client Registration : با فعالسازی این گزینه ، کاربر میتوانند بدون داشتن محصول یا سرویس در داخل سایت شما ثبت نام کنند.

Optional Client Profile Fields : در این قسمت شما می توانید برخی از فیلد های مشخصات کاربران را به صورت اختیاری تعریف نمایید. برای مثال اگر فیلد Phone Number یا همان شماره تلفن را در این قسمت تیک بزنید و به صورت اختیاری تعریف نمایید، کاربران در هنگام ثبت نام و یا فرم های سفارش می توانند این فیلد را خالی رها نمایند و مابقی مراحل را دنبال کنند

Locked Client Profile Fields : با انتخاب فیلدهای این قسمت می توانید امکان ویرایش اطلاعات انتخاب شده را از کاربران در ناحیه کاربریشان بگیرید. در این صورت کاربران فقط قادر به مشاهده اطلاعات خود خواهند و فیلد ها به صورت فیلد ورود اطلاعات نخواهند بود . جهت تغییر اطلاعات یا بروز رسانی آن ها کاربران باید با شما تماس بگیرند

Client Details Change Notify : با فعالسازی این گزینه ، زمانی که کاربر اطلاعات کاربری خود را ویرایش کند از طریق ایمیل به مدیر اطلاع رسانی خواهد شد.

Show Cancellation Link : در صورتیکه این گزینه فعال باشد، کاربران امکانی را در قسمت جزعیات سرویس تحت عنوان درخواست لغو سرویس را خواهند داشت. با ارسال درخواست لغو سرویس، یک درخواست لغو در قسمت منوی Client، زیر منوی Cancellation Requests ایجاد می گردد و یک ایمیل نیز ارسال می شود. سپس در اجرای کرون این سرویس لغو می گردد. در صورتیکه می خواهید کاربران نتوانند سرویس های خود را لغو نمایند این گزینه را غیر فعال نمایید.

Monthly Affiliate Reports : در صورتیکه این گزینه فعال باشد، روز اول هر ماه گزارشی تحت یک ایمیل از وضعیت مشتریان هر اکانت بازاریاب ارسال خواهد شد.

Banned Subdomain Prefixes : در این قسمت می توانید پیشوند های ساب دامین های غیر مجاز برای استفاده توسط کاربران را تعیین نمایید.در این صورت امکان ایجاد سفارش با این ساب دامین های تعریف شده در لیست از کاربران گرفته خواهد شد. برای تعرف یک پیشوند جدید از علامت «،» استفاده نمایید.

Display Errors : در این قسمت می توانید قابلیت نمایش خطاها با استفاده از PHP Error Reporting را فعال نمایید.

Log Errors : با فعالسازی این قسمت ، خطا های php برای شما نمایش داده می شود.

SQL Debug Mode : این گزینه می بایست غیر فعال باقی بماند مگر اینکه دستور تغییر آن توسط کارکنان پشتیبانی WHMCS انجام شود. با فعال نمودن این گزینه، هرگونه خطای مرتبط با دیتابیس در مسیر Utilities > Logs > Activity Log ثبت خواهد شد.

Hooks Debug Mode : از این گزینه می توانید برای حل مشکلات با action hooks استفاده نمایید. این کار در مسیر Utilities > Logs > Activity Log نیز انجام خواهد شد.

توجه : فعال نمودن گزینه آخر منجر به ایجاد تعداد بسیار زیادی اکتیویتی لاگ ثبت شده خواهد شد. بنابر این حتما می بایست غیر فعال باشد مگر در مواقعی که قصد اشکال زدایی دارید و پس از آن نیز می بایست مجدد غیر فعال گردد.

اگر دوره تنظیمات عمومی whmcs مورد پسند شما بود از ما حمایت کنید ❤️

MahdiSalmani
MahdiSalmani
شروع فعالیت بنده از سال 1394 در عرصه هاستینگ بود و در کنار هاستینگ بنده وردپرس و whmcs هم بصورت تخصصی کار میکردم و به جرعت میتوانم بگوم متخصص در whmcs و wordpress هستم.